Kan det betale sig? Svaret er kort og klart. JA
EMPO´s løsning giver kunden fordele på flere områder:
For at beskrive værdien af EMPO´s løsninger bedst muligt, er beskrivelsen af værditilbuddet igen delt op i de 2 kategorier.
Projekter
Serviceaftale (Facility management)
EMPO leverer energioptimering, analyse og bygningsautomatik i højeste klasse. Ved at kombinere den nyeste teknologi med innovativ tankegang og 10 års erfaring, skaber EMPO en løsning, der er skræddersyet til den enkelte kunde og sikrer, at de kan nedbringe deres energiforbrug med 20 - 30%.
Ved at samle udvalgte tekniske styringer som varme, ventilation, aircondition, belysning mm. i ét system sikrer man, at systemerne arbejder sammen og ikke imod hinanden. Hvis styringerne kører i separate systemer, med egne setpunkter, modarbejder de hinanden, og bruger alt for meget energi.
Ved at vælge EMPO´s løsning sikrer man, at systemerne kan ”snakke sammen”, og at de bliver konfigureret korrekt. EMPO sikrer også, at de forskellige styringer kun er i drift, når det er nødvendigt. Hvis en bygning er forladt eller kalenderen ikke tillader drift, vil styringerne ikke køre. Udover en stor økonomisk besparelse i form at mindsket energiforbrug, giver EMPO´s løsning også andre fordele. Løsningen sikrer optimal komfort.
Sidst giver løsningen kunden en unik og brugervenlig adgang til de tekniske systemer. Ofte er adgang til indstillinger af de forskellige tekniske styringer, placeret forskellige steder og besværlige at bruge, hvis det overhovedet er muligt. EMPO samler alle indstillinger ét sted og leverer en brugerflade, som giver et simpelt overblik og er nem at bruge.Brugerfladen kan benyttes uanset, om man er tilstede i bygningen eller er til møde i Berlin. Derudover kan brugerfladen tilgås fra en webside på en pc, en tablet eller en smartphone.
EMPO giver kunden en komplet og fremtidssikret løsning. Det er ikke nok at levere en perfekt konfigureret løsning til projektafslutningen. Det sikrer naturligvis at bygningen ikke bruger for meget energi, umiddelbart efter projektet er afleveret.
En CTS løsning skal følges op af en serviceaftale med EMPO.
En serviceaftale er en overbygning på EMPO´s projektsalg. Projektsalget giver kunden et fremtidssikret system som optimerer energiforbruget efter implementeringen, men der er ingen garanti for, at energiforbruget forsætter med at være nedbragt. Behovet i bygningen kan ændres,, kontorer ligges sammen og lign. Der skal skal en CTS løsning på samme måde, som en bil skal vedligeholdes, skal en bygnings tekniske systemer også vedligeholdes. Det er her EMPO´s serviceaftale kommer ind i billedet.EMPO´s serviceaftale sikrer, at alle indstillinger og driftsmønstre hele tiden er tilpasset bygningens behov. EMPO har udviklet et unikt overvågningssystem, der konstant overvåger bygningens tekniske installationer. Systemet alarmerer hermed kunden, hvis der er noget, der ikke fungerer.Det kan eksempelvis være En lyssensor, der er defekt, så lyset er tændt altid En kompressor der er utæt, så den bruger for meget energi En ventil, der sidder fast, så der løber frisk brugsvand direkte i kloakken Et toilet, der løber Et energiforbrug, der øges markant Et fryse- eller kølemøbel, der er defekt og temperaturen derfor stiger
EMPO
CVR-nummer: 32166415
Fredensgade 4
7600 Struer
Kontakt
+45 21 85 84 85
thomas@empo.dk